Σελίδες

Κυριακή 2 Φεβρουαρίου 2014

ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΙΛΟΤΟΙ ΣΤΙΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΤΩΝ ΤΟΥΡΚΩΝ !!!

Aνάπτυξη θεωρούν κάποιοι όταν κατάφεραν στους Έλληνες πιλότους να τους φορέσουν την τουρκική στολή

Ολο και περισσότεροι κυβερνήτεςβρίσκουν εργασιακό καταφύγιο κάτω από τα φτερά της ταχέως αναπτυσσόμενης Turkish Airlines
Τη στολή των ιπτάμενων των Τουρκικών Αερογραμμών φορούν ολοένα και περισσότεροι Ελληνες πιλότοι το τελευταίο διάστημα, σε μια προσπάθεια να αποφύγουν τις... αναταράξεις λόγω οικονομικής κρίσης στον τομέα των αερομεταφορών στη χώρα μας.
 Μετά το κύμα φυγής επαγγελματιών, όπως οι γιατροί, η «αφρόκρεμα» των Ελλήνων κυβερνητών παίρνει τον δρόμο της ξενιτιάς και αναζητεί την εργασιακή σταθερότητα στην Τουρκία και στο διεθνές αεροδρόμιο «Ατατούρκ» στο Γεσίλκιοϊ της Κωνσταντινούπολης, όπου βρίσκεται η έδρα της Türk Hava Yolları (THY).
Σύμφωνα με τα τελευταία επίσημα στοιχεία της εταιρίας, στον εθνικό αερομεταφορέα της Τουρκίας εργάζονται σήμερα 67 Ελληνες πιλότοι, με τον αριθμό τους να έχει υπερδιπλασιαστεί μέσα στους τελευταίους οκτώ μήνες (σ.σ.: τον Απρίλιο του 2013 ανέρχονταν σε 31 οι Ελληνες ιπτάμενοι). Ο αριθμός ηχεί ακόμη πιο εντυπωσιακός αν ληφθεί υπ' όψιν ότι η THY έχει στις τάξεις της συνολικά 403 ξένους υπηκόους ως κυβερνήτες και συγκυβερνήτες, γεγονός που κατατάσσει τους Ελληνες στο υψηλό ποσοστό του 17% εξ αυτών.

Οπως εξηγούν στην «κυριακάτικη δημοκρατία» ο Ελληνας κυβερνήτης των Τουρκικών Αερογραμμών Κωνσταντίνος Χανδρινός όσο και ο α' αντιπρόεδρος της εταιρίας δρ Αλί Γκεντς, πρόκειται για μια «συνθήκη» με την οποία βγαίνουν ευνοημένοι τόσο οι Ελληνες ιπτάμενοι όσο και η ταχέως αναπτυσσόμενη Τurkish Αirlines, που εντάσσει στο δυναμικό της πολύπειρο προσωπικό.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ο 48χρονος κυβερνήτης Κωνσταντίνος Χανδρινός. Γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα, σπούδασε στο τμήμα Οικονομικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Αθηνών και στη συνέχεια επέλεξε να κάνει καριέρα στους αιθέρες. Μέχρι σήμερα έχει συνολική πείρα πτήσεων που «αγγίζει» τις 12.000 ώρες και πιστοποιήσεις για να πετά διάφορα αεροσκάφη όπως το διάσημο Boeing 737 και τα A300, A320 και Α340 της Airbus. Μεταξύ άλλων προσόντων, μιλά αγγλικά και γαλλικά και πλέον, όπως λέει, στον ελεύθερο χρόνο του μαθαίνει τουρκικά, «ποντάροντας» στις χιλιάδες κοινές λέξεις που έχουν με τα ελληνικά!

«Από το 1990 και για 22 χρόνια πετούσα με περηφάνια για ελληνικό αερομεταφορέα. Ο λόγος που έφυγα από την Ελλάδα και σκέφτηκα να αναζητήσω νέες ευκαιρίες στην Τουρκία ήταν η συρρίκνωση της ελληνικής εταιρίας» λέει στην «κυριακάτικη δημοκρατία» ο κ. Χανδρινός. «Μπήκα στην ομάδα των Τουρκικών Αερογραμμών την 1η Φεβρουαρίου του 2013 και θεωρώ τον εαυτό μου τυχερό που με δέχθηκαν στην ΤΗΥ, γιατί έχω την ευκαιρία να πετώ για μία από τις μεγαλύτερες εταιρίες παγκοσμίως, που βρίσκεται μάλιστα τόσο κοντά στην Ελλάδα» τονίζει.

Δυσεπίλυτο πρόβλημα για τον κυβερνήτη, ωστόσο, παραμένει η απόσταση που αναγκαστικά έχει από την οικογένειά του. «Είμαι ευτυχής που εργάζομαι στην Τουρκία, όπου αμείβομαι καλά. Δυστυχώς, όμως, η οικογένειά μου ζει ακόμη στην Ελλάδα, καθώς δεν καταφέραμε να βρούμε μια ικανοποιητική λύση για την εκπαίδευση των παιδιών. Ζω έναν ευτυχισμένο γάμο με τη Σωτηρία Κουτλή και είμαι πατέρας τριών παιδιών. Της 7χρονης Χριστίνας, της 5χρονης Νικολίνας και του Αντώνη που είναι σήμερα 16 μηνών» προσθέτει.

Σχετικά με την επαφή του με τα στελέχη και τους συναδέλφους του στην εταιρία, ο κ. Χανδρινός υποστηρίζει: «Το καλωσόρισμα στην Τουρκία και στις Τουρκικές Αερογραμμές ήταν τόσο ζεστό που πραγματικά ένιωσα, και ακόμη νιώθω, σαν στο σπίτι μου. Οι ομοιότητες, άλλωστε, μεταξύ Ελλήνων και Τούρκων είναι πολύ περισσότερες από τις διαφορές μας». Και καταλήγοντας ο κ. Χανδρινός σημειώνει: «Ο Ελληνας πρώην πρωθυπουργός Κωνσταντίνος Μητσοτάκης είχε δίκιο όταν προ μηνών σε ένα φόρουμ στην Κωνσταντινούπολη έλεγε ότι η Ελλάδα και η Τουρκία θα έχουν τη δυνατότητα να πετύχουν στον 21ο αιώνα ό,τι κατάφεραν η Γερμανία και η Γαλλία στον 20ό αιώνα».


«Δεν διαχωρίζουμε τους ανθρώπους»

«Ως Τουρκικές Αερογραμμές είμαστε χαρούμενοι για τη συνεισφορά των Ελλήνων πιλότων στην εταιρία μας. Η εταιρία μας δραστηριοποιείται σε όλο τον κόσμο και εκτιμούμε το γεγονός ότι Ελληνες πιλότοι ανήκουν στην ομάδα μας» τονίζει, μιλώντας στην «κυριακάτικη δημοκρατία» ο δρ Αλί Γκεντς, α' αντιπρόεδρος της ΤΗΥ, υπεύθυνος του τομέα Δημοσίων Σχέσεων. Ο δρ Γκεντς δεν θέλησε να εκφέρει άποψη για το αν η οικονομική κρίση στην Ελλάδα σπρώχνει τους Ελληνες στο εξωτερικό και αρκέστηκε στο να προσθέσει ότι η επιτυχία των Τουρκικών Αερογραμμών ελκύει ανθρώπους από όλο τον κόσμο.

Αναφορικά με τη συνεργασία Ελλήνων - Τούρκων στην εταιρία σημειώνει: «Το μόνο που μπορούμε να πούμε είναι ότι ως άνθρωποι τρέφουμε μόνο θετικά αισθήματα για όλους, δίχως να διαχωρίζουμε τους ανθρώπους βάσει της εθνικότητας. Αυτό είναι απαραίτητη προϋπόθεση για να λες ότι είσαι μια παγκόσμια εταιρία αερογραμμών». Ο δρ Γκεντς, τέλος, υποστήριξε: «Δίνουμε μεγάλο βάρος στην ελληνική αγορά και υπάρχουν σχέδια υπό μελέτη για την αύξηση της συχνότητας πτήσεων προς ελληνικούς προορισμούς». Σημειώνεται ότι το πρώτο διεθνές δρομολόγιο της THY έγινε το 1947 και είχε προορισμό την Αθήνα.


Εκρηκτική αύξηση επιβατών στη γραμμή Κωνσταντινούπολη- Θεσσαλονίκη

Εκρηκτική άνοδο στη ζήτηση εισιτηρίων για τη γραμμή Κωνσταντινούπολη - Θεσσαλονίκη καταγράφει η Turkish Airlines. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της εταιρίας, συγκριτικά με το 2012 πέρυσι η ζήτηση αυξήθηκε κατά 80% (78.000 επιβάτες έναντι 40.000 το 2012) και για τον λόγο αυτό η THY υπέβαλε για τρίτη φορά αίτημα προς την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, ώστε να «ανοίξει» και δεύτερη καθημερινή πτήση που θα συνδέει τις δύο πόλεις.

«Σήμερα οι πτήσεις μας από και προς Θεσσαλονίκη είναι γεμάτες και αναγκαζόμαστε να διώχνουμε κόσμο» τονίζει σχετικά ο διευθυντής των Τουρκικών Αερογραμμών Ουτκού Γιαζάν, υποστηρίζοντας ότι είναι η πρώτη φορά που ένα ευρωπαϊκό αεροδρόμιο αρνείται αίτημα της THY για επέκταση των δρομολογίων και ότι η τοπική οικονομία με τον τρόπο αυτό ζημιώνεται κατά 100.000.000 ευρώ ετησίως. Η τουρκική εταιρία, πάντως, δεν είναι η μόνη που μετέχει στην «αερομαχία» των αεροπορικών, καθώς στη χώρα ανακοινώθηκαν επεκτάσεις τόσο της ιρλανδικής Ryanair όσο και της Airberlin.

Οπως ανακοίνωσε η Ryanair, στην Αθήνα θα σταθμεύσουν δύο αεροσκάφη, τα οποία θα εξυπηρετούν έξι νέους προορισμούς προς Λονδίνο, Μιλάνο, Πάφο, Θεσσαλονίκη, Ρόδο και Χανιά. Στη βάση της Θεσσαλονίκης θα σταθμεύει μόνιμα ένα αεροσκάφος, ενώ θα εξυπηρετούνται συνολικά 16 προορισμοί εσωτερικού και εξωτερικού με πάνω από 210 πτήσεις προς Αθήνα, Χανιά, Πάφο, Βαρσοβία, Στοκχόλμη, Οσλο, Βρέμη, Ντίσελντορφ, Φρανκφούρτη, Βάδη, Μιλάνο, Πίζα, Ρώμη, Βαρκελόνη, Βρυξέλλες και Λονδίνο.

Στελέχη της ιρλανδικής εταιρίας υποστηρίζουν ότι από τη Θεσσαλονίκη θα διακινούνται ετησίως 1.600.000 επιβάτες, ενώ σχεδιάζουν να εξυπηρετούν ακόμη 1.200.000 επιβάτες από το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος». Η Airberlin αυξάνει κατά 11% τη συχνότητα των δρομολογίων της προς ελληνικούς προορισμούς (σ.σ.: Κως, Σαντορίνη, Ηράκλειο, Χανιά, Καλαμάτα, Λέσβος, Ρόδος, Σάμος, Ζάκυνθος).

Κώστας Καντούνης
dimokratianews.