Τρίτη, 10 Ιανουαρίου 2012
Η Ρωσική Εκκλησία απαιτεί - δεν επαιτεί - την αποφυλάκιση Εφραίμ.
Ο κ. Ιλαρίων για άλλη μια φορά ρίχνει το ...γάντι στον Πρόεδρο της Ελληνικής Δημοκρατίας Κάρολο Παπούλια σχετικά με την έκκληση του Πατριάρχη Μόσχας για την απελευθέρωση Εφραίμ:"Όταν αποστέλλουμε κάποια αίτηση, πολύ περισσότερο με την υπογραφή του Πατριάρχη, έχουμε ως αφετηρία μας το ότι δεν πρέπει να αγνοηθεί.
Εάν αγνοηθεί, τότε αυτό θα μαρτυρά μια ορισμένη θέση, την οποία θα λάβουμε υπόψη μας,και στις περαιτέρω ενέργειές μας θα ξεκινάμε από εκεί. Ωστόσο, ελπίζουμε ότι η θέση μας δεν θα αγνοηθεί...".
Ο Μητροπολίτης Ιλαρίων, όπως γράψαμε και προ ημερών, δεν παίζει. Απαιτεί, ουσιαστικά, από τον Κάρολο Παπούλια την απελευθέρωση Εφραίμ, θέτοντας και θέμα γοήτρου του Ρώσου Πατριάρχη.
Στη συνέντευξή του ο Σεβ. Ιλαρίων μιλάει και για τις ιδιαίτερες σχέσεις της Ρωσίας με το Ρωσικό Μοναστήρι του Αγ. Παντελεήμονος στο Άγιον Όρος, τις οποίες θεωρεί ως κάτι το "απολύτως φυσικό". Και είναι.
Το ...αφύσικο είναι η πρεμούρα των Ρώσων για τον Εφραίμ, με τον οποίο δεν είχε φανεί μέχρι πρότινος ότι είχαν σχέσεις ...πάθους! Άραγε να είναι μόνο το γόητρο των Ρώσων ηγετών που επλήγη - όπως αναφέρει το ρεπορτάζ του Θανάση Αυγερινού από τη Μόσχα - οι οποίοι δεν μπορούν να δεχθούν ότι δεξιώνονταν "βασιλικά" έναν υπόδικο;
Η ρωσική οργάνωση "Ας υπερασπιστούμε τον Άθω!" που δημιουργήθηκε για την απελευθέρωση του ηγούμενου Εφραίμ, ταυτίζει - ουσιαστικά - τον Άθω με τον Εφραίμ. Ο Μητροπολίτης Βολοκολάμσκ αναφέρεται σε θέσεις πολιτικών που ζητούν αλλοίωση του χαρακτήρα του Αθωνίτικου μοναχισμού, αλλά εδώ το σημείο αιχμής είναι ο Βατοπαιδινός ηγούμενος.
Γι' αυτόν συστάθηκε η ...Αθωσωτήριος οργάνωση.
Ο κ. Ιλαρίων δεν αμφισβητεί την δικαιοδοσία του Οικουμενικού Πατριαρχείου στο Άγιον Όρος, αλλά τονίζει πως ο Άθως είναι "πανορθόδοξο προσκύνημα". Δικαιολογεί έτσι την παρέμβαση της Ρωσικής Εκκλησίας στην υπόθεση Εφραίμ.
Μια παρέμβαση που είναι σαφές ότι έγινε εν αγνοία του Οικουμενικού Πατριαρχείου, του οποίου τη "σιωπή" δεν μπορεί να εξηγήσει ο κ. Ιλαρίων, λέγοντας κάτι εξαιρετικά ενδιαφέρον:
"Κάθε εκκλησιαστικός ηγέτης σε κάθε δεδομένη κατάσταση λαμβάνει εκείνη την απόφαση, η οποία, κατά την άποψή του, πρέπει, προφανώς, να υπηρετεί τα συμφέροντα της Εκκλησίας της οποίας ηγείται".
Δηλαδή παίρνοντας την απόφαση η Ρωσική Εκκλησία να κάνει δραματικές εκκλήσεις για την αποφυλάκιση Εφραίμ υπηρετεί κάποια δικά της συμφέροντα; Και ποια μπορεί να είναι αυτά; Όταν μάλιστα πρόκειται για υπόθεση άλλης εκκλησιαστικής δικαιοδοσίας;
Πολλά θα μπορούσε ακόμη να παρατηρήσει κανείς στην συνέντευξη του Υπουργού των Εξωτερικών της Ρωσικής Εκκλησίας. Προτιμώ, επί του παρόντος, να κλείσω με μια απορία:
Σε ποιά διαβήματα προέβη η Ρωσική Εκκλησία οσάκις ο Αρχιεπίσκοπος Αχρίδος Ιωάννης συλλαμβάνονταν από τις Αρχές της FYROM και σάπιζε σε φυλακές των Σκοπίων; Νομίζω πως είναι και τώρα στη φυλακή... Και εκεί η σύλληψή του γίνεται για καθαρά θρησκευτικούς και εθνικούς λόγους και σε καμία περίπτωση για ανταλλαγές οικοπέδων...
Υ.Γ. Ο τίτλος, πάντως, της συνέντευξης του Μητροπολίτου Ιλαρίωνα "Η καθολική Δύση πίσω από την προφυλάκιση Εφραίμ" δεν δικαιολογείται επαρκώς - έως καθόλου - από το περιεχόμενο της συνέντευξης.
.ellada-russia.gr